Kwalitatief marktonderzoek

koushik-c-108156.jpg
 

Voor diepgaande inzichten in uw markt en uw (potentiële) klant.

Uw vraag

  • Diepgaande exploratie van uw markt en (potentiële) doelgroepen
  • Strategische inzichten voor positionering, communicatie en innovatie
  • Haalbaarheid nieuwe producten of concepten
  • Aanscherpen van organisatie-identiteit (purpose, missie en kernwaarden)
 

Mijn aanpak

  • Persoonlijke en betrokken werkstijl
  • Diepgang in onderzoeksaanpak, interviewing en analyse
  • Heldere rapportage
  • Meedenken in de vertaling van insights naar strategie
  • Inzet van 25 jaar expertise in kwalitatief onderzoek
  • Marktonderzoek in België, Nederland en Europa
 

Mijn specialiteiten

  • In-depth motivation research (Censydiam methode)
  • Workshops Purpose en Identiteit (Betekenismarketing)
  • Trainingen voor onderzoekers (interviewen, projectieve technieken)

en verder

  • In depth focusgroepen en individuele interviews
  • Off-line en on-line 
  • Etnografie, co-creatie
  • Inzet van projectieven technieken
 

Mijn referenties

Ik werk voor diverse grote en middelgrote organisaties in de sectoren consumers goods, health care, overheid, IT en finance. Een gedetailleerde referentielijst is op aanvraag beschikbaar.

 

Workshops purpose & identiteit

pexels-photo-326108.jpeg
 

Voor authentieke en duurzame marketing

 

Waarom een workshop Purpose en Identiteit?

  • Na onderzoek blijkt dat het gewenst imago van de organisatie niet (meer) overeenkomt met het beeld van (potentiële) klanten
  • Er is behoefte aan input voor innovaties 
  • Briefings aan externe partners (communicatiebureaus, productontwerpers, onderzoekbureaus,…) worden verkeerd begrepen of niet opgevolgd
  • Fusies of organisatieveranderingen vragen nieuwe inzichten in (marketing)strategie
  • ..........of een andere situatie die uitnodigt om te reflecteren over doelen en strategie van de organsiatie
 

De aanpak

  • In een workshop (1 of 2 dagen) met beslissingsnemers verkennen en verdiepen we de diverse elementen van betekenismarketing: bestaansreden, visie, missie, kernwaarden en unieke krachten
  • De output hiervan is een ID-card, de blauwdruk van uw interne en externe strategie
  • De workshops zijn interactief, explorerend, creatief en speels opgezet. We gebruiken werkmethoden uit onderzoek, psychologie en organisatieverandering
 

Over Greet

Voor ik in 1995 Balance in Business startte, had ik het geluk om als jonge onderzoeker het vak te leren bij het toenmalige Censydiam. Een dynamisch bureau, gespecialiseerd in dieptepyschologisch onderzoek, dat een compleet nieuwe methodologie en bijbehorende onderzoekstechnieken op de kaart heeft gezet.

Als socioloog, en bijgeschoold in gestaltpsychologie, ben ik geboeid door gedrag en motivaties bij mensen, en heb ik goede antennes ontwikkeld voor diepgang en processen.

Naast marktonderzoek geef ik ook trainingen aan nieuwe en ervaren onderzoekers. 

Met een Belgische achtergrond, en 10 jaar woonervaring in Nederland, heb ik een goed begrip van beide culturen. 

Indien gewenst en gepast neem ik marktonderzoek en marketing ook een stap verder, naar duurzame, authentieke marketing - ook Betekenismarketing genoemd. Samen denken en verkennen rond Purpose en Identiteit, en hoe dit vertalen naar marketingdoelen. Marketing die past in de nieuwe tijdsgeest van authenticiteit en de betekeniseconomie.

Meer informatie over mijn achtergrond vind je bij mijn LinkedIn-profiel

 
Greet Dom