Training Brein, Veerkracht, en Stressmanagement 

Support learning kopie.jpg
  • In 2 dagen of 4 dagdelen leer je over:
    • De fundamenten van veerkracht: aandacht, motivatie, zelfzorg, stressbeheersing, mentale en emotionele stabiliteit
    • Hoe veerkracht in je brein eruit ziet
    • Hoe je je brein kan trainen in de verschillende aspecten van veerkracht
    • Waarom aandachtsmanagement zoveel effectiever is dan timemanagement
    • Wat het onderscheid is tussen goede en slechte stress
    • Hoe je stresssignalen tijdig kan opsporen en aanpakken
    • Hoe je goede gewoontes kan installeren en slechte gewoontes kan afleren
    • Hoe je uitstelgedrag kan ombuigen in productief gedrag
       
  • Leermethoden: 
    • De HEAL-methode van Rick Hanson. Deze methode in 'positieve neuroplasticiteit' situeert zich op het snijvlak van neurowetenschap, positieve psychologie en reflectie-beoefening. Door de wetenschappelijke achtergrond en de concrete toepasbaarheid is de HEAL- methode een krachtige manier om stabiliteit en weerbaarheid op te bouwen
    • Andere werkvormen zijn: individuele en groepsoefeningen, reflectie, visualisatie-oefeningen, journaling en omkaderende theorie. Je ontvangt ook audiomateriaal om zelf verder te oefenen. 
       
  • Praktisch: 
    • 2 dagen of 4 dagdelen 
    • De training kan voorafgegaan worden door een introductieworkshop (1 dagdeel)